درباره وبلاگ
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 141
بازدید کل : 143274
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 152
تعداد آنلاین : 1

خبر گزاری ((پایگاه))

سایت رسمی امام خمینی

سایت رسمی مقام معظم رهبری

سایت رسمی آیت الله هامشمی رفسنجانی

سایت رسمی سید حسن خمینی

این صفحه را به اشتراک بگذارید
paygah,news
 


سردار سيد صادق كاكي، فرمانده سپاه استان ايلام، هدف از برگزاري اين همايش را زنده كردن ياد و خاطره شهيدان و تجليل از استقامت همه ايثارگران ايران اسلامي و در رأس آنان زنان شهيد هم در جغرافياي كشوري و هم در سطح استاني دانست و تأكيد كرد: شرايط مناسب كشور در وضعيت فعلي قطعاً مرهون صبر، استقامت، از خودگذشتگي و دفاع آگاهانه اين عزيزان است. 
فرمانده سپاه اميرالمؤمنين (ع) استان ايلام با بيان اينكه در دنياي خداپرستان و موحدان و در تاريخ اسلام و تشييع در قشر زنان، الگوهاي بزرگي مانند حضرت مريم (س)، حضرت خديجه (س)، حضرت زهراي مرضيه (س) و حضرت زينب (س) داشته ايم كه تاريخ ساز و الگو بوده اند، گفت: كردار اين زنان اسوه براي ما نقشه راه بوده و طريقت درست را به ما آموخته اند به طوري كه امروز شيرزنان ايراني توانسته اند در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي پا جا پاي بزرگان بگذارند. 
وي با تأكيد بر اينكه زنان اسوه ما اسطوره و افسانه نيستند بلكه واقعيت دارند، گفت: بايد شخصيت اين زنان را براي جامعه امروز تبيين نمود.
سردار سيد صادق كاكي با اشاره به اينكه صورت ظاهري دفاع مقدس تعارض طرفين بر سر نقاط مرزي بود ولي دشمن در پشت پرده به دنبال خاموش كردن نور اسلام بود، گفت: در دفاع مقدس مجاهدت، صبر و استقامت ملت سبب شد كه تير دشمن به سنگ بخورد و اهداف پشت پرده دشمن آشكار گردد؛ كه البته اين كار با پرداخت هزينه و با فدا كردن افراد بزرگي كه هر كدام براي كشور ارزشمند بودند به وقوع پيوست.
فرمانده سپاه استان ايلام هدف جنگ رواني و فرهنگي دشمن را جايگزيني اصالت لذت به جاي اصالت تكليف گرايي دانست و خاطرنشان ساخت: در دفاع مقدس، ملت خطر را احساس نمود و با تمام وجود وارد صحنه شد كه نتيجه اش پيروزي بود و در جنگ امروز كه در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ديني به وقوع پيوسته است بايد اين جنگ را با تمام وجود احساس كنيم زيرا اگر اين احساس را قبول كرديم كه در جنگ همه جانبه با دشمن هستيم قطعاً در اين صحنه هم پيروز خواهيم شد و باذن الله از اين پيچ تاريخي هم به سلامت عبور خواهيم كرد. 
سردار كاكي با بيان اينكه دشمن به دنبال اين است كه با دو ابزار تحريم و جنگ رواني، گراني را بزرگ و برجسته كند و مردم را در مقابل نظام قرار دهد، گفت: البته گراني در حدي وجود دارد اما در آن حد نيست كه بر اراده آهنين مردم ما اثرگذار باشد.
وي با اشاره به اينكه جنگ رواني دشمن تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا و انتخابات رياست جمهوري ايران در سال 92 ادامه خواهد داشت، تصريح كرد: الحمدالله مردمي هوشمند داريم كه بموقع در كنار و پشت سر رهبري بصير، آگاه، توانمند و شجاع انقلاب در تمامي صحنه ها حضور پيدا مي كنند و اين حضور مردم در كنار رهبري، حتماً در خنثي سازي توطئه دشمنان كارساز خواهد بود. 
فرمانده سپاه استان ايلام، نظام جمهوري اسلامي را مهد ترقي، عدالتخواهي، قدرت و پيشرفت مسلمانان و مبارزه با مستكبران دانست و تأكيد نمود: امروز جنگ واقعي بر سر اسلام ناب، اسلام ترقيخواه، اسلام آزاديخواه و اسلامي است كه روحانيت شيعه 1400 سال علم آن را بر دوش كشيده اند و باذن الله و با همت مردم و با الگو قرار دادن اسوه هاي دفاع مقدس، صبر و استقامت، درك بموقع و عمل بهنگام از اين پيچ تاريخي با موفقيت عبور خواهيم نمود. 
سردار كاكي با بيان اينكه آينده انقلاب اسلامي روشن است، گفت: ما اعتقاد داريم كسي خواهد آمد كه دنيا را پر از عدل و داد خواهد كرد، پس افق روشني در برابر ماست كه براي رسيدن به آن با داشتن مردمي آگاه و معتقد و خواستار نظام اسلامي پشت سر رهبري با مبارزه نفس گير با ظلم و ستم إن شاءاله به پيروزي خواهيم رسيد. 
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام شمس اله جليليان، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان ايلام، در سخناني با اشاره به نامگذاري سال 1391 به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط رهبر معظم انقلاب، نقش زنان را در اين عرصه مهم ارزيابي نمود و گفت: زنان و به ويژه بسيج جامعه زنان مي توانند در عرصه صرفه جويي، اصلاح الگوي مصرف و فرهنگ سازي در راستاي استفاده از كالاهاي ايراني اثرگذار باشند. 
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان ايلام با تأكيد بر اينكه سياست دشمنان زمين زدن انقلاب از راه اقتصادي است، تصريح نمود: با اين وجود، كشور در عرصه اقتصادي از نقاط قوت فراواني مانند برخورداري از معادن و منابع طبيعي و نيروي انساني مستعد و تحصيلكرده برخوردار بوده و مي تواند با همت مردم و مسئولين، تجاري سازي علم و استفاده از فناوري هاي نوين در توليد، دشمنان را صحنه جنگ اقتصادي مأيوس و ناكام سازد. در ابتداي اين مراسم خواهر فيروزه مهرپرور، مسئول سازمان بسيج جامعه زنان استان ايلام، در سخناني ضمن تبريك سي و دومين سالگرد تأسيس بسيج جامعه زنان به تشريح اقدامات و برنامه هاي اين سازمان در سال 1391 پرداخت. 
مسئول سازمان بسيج جامعه زنان استان ايلام برگزاري يادواره زنان شهيده با محوريت 000/7 زن شهيد كشور و 332 زن شهيد استان، تجليل از زنان ايثارگر، مادران و همسران شهدا و جانبازان، برگزاري همايش سنگربانان صبور ويژه زنان جانباز 70% و همسران موفق و نخبه جانبازان 70%، برگزاري همايش زنان ماندگار ويژه مادران بيش از سه شهيد و همسر شهدا با بيش از چهار فرزند موفق، معرفي و تجليل از فعالان عرصه عفاف و حجاب، شناسايي و معرفي زنان اهل قلم و برگزاري يادواره هاي متعدد با عنوان شهداي پايگاهي، دانشجويي، شهداي ترور، شهداي طلاب و دانش آموزي را از شاخص ترين برنامه هاي اين سازمان در سال 1391 دانست.
خواهر فيروزه مهرپرور اجراي برنامه هاي ترويج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت محله اي و چهره به چهره، برگزاري كارگاه هاي آموزشي تحكيم بنيان خانواده، برگزاري كرسي هاي آزادانديشي با موضوع زن، مقاومت، عفاف و حجاب در سطح كليه دانشگاه هاي استان، جذب نخبگان و فرهيختگان و استفاده از توانمندي و ظرفيت آنان در عرصه فعاليت هاي بسيج، تشكيل شوراي عالي و مجامع استاني و شهرستاني به منظور كمك به تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامي، پياده سازي رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در جامعه زنان، ترويج تفكر بسيجي بين زنان جامعه به ويژه دختران جوان و تلاش در جهت تحقق بسيج ده ها ميليوني را به عنوان بخشي ديگر از اقدامات سازمان بسيج جامعه زنان استان ايلام در سال جاري معرفي نمود.
در پايان اين همايش، از ده نفر از خواهران بسيجي نخبه استان تجليل به عمل آمد و هدايايي به ايشان تقديم گرديد. 
 


 

وزارت امور خارجه اعلام کرد

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه اخبار منتشره توسط برخی رسانه های عربی مبنی بر ادعای نظامی بودن زائران ایرانی ربوده شده در سوریه که با هدف بهره برداری سوء از این زائران ترویج می شود را شدیداً تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه عاشورا به نقل از مهر، این مقام آگاه در ادامه افزود: بهره گیری از چنین حربه ای درموضوع توقیف خودرو زائران و ربایش مومنین خداجو و زائران بارگاه اهل بیت (ع) فاقد اعتبار وجاهت قانونی و ناشی از عدم تعهد و مسئولیت پذیری این گونه رسانه ها است.

به گزارش مهر، روز شنبه اتوبوس حامل تعدادی از اتباع ایرانی که برای زیارت در سوریه حضور داشتند ربوده شد.

بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی نهادهای ذیربط در کشور اعزام رسمی زائرین به سوریه متوقف شده است ، اعلام کرد که زائران مذکور در قالب کاروانهای آزاد راهی سوریه شده بودند و متاسفانه در مسیر خود به حرم حضرت زینب سلام الله علیها در منطقه ریف دمشق از سوی گروههای مسلح دستگیر و ربوده می شوند .

بخش کنسولی سفارت کشورمان همچنین اشاره داشت که با هماهنگی جهات ذیربط امنیتی در سوریه پیگیر تعیین سرنوشت این عزیزان هستیم .

تعداد زائران طبق آمار ارائه شده از سوی بخش کنسولی سفارت 47 نفر اعلام شده است .



 سردار سليماني خبر داد 


سپاه نیوز: ایجاد یک اردوگاه بزرگ کشوری در منطقه «دزلی و دالابی»؛ مکانی که مقام معظم رهبری از آن بازدید کرده‌اند از مهمترین برنامه‌های ما در شمال غرب کشور است. 
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج با بيان اين مطلب افزود: ظرفیت این اردوگاه 4000 نفر است که تمامی امکانات و تجهیزات برای اسکان زائران در آن پیش‌بینی شده است و فاز اول آن با ظرفیت 1000 نفر، امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وي اظهار كرد:ساخت این اردوگاه بر عهده سازمان اردويي است و فازهای بعدی آن در سال‌ آینده به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین مراکز اسکان زائرین در کردستان نیز ایجاد شده است که شامل مرکز اسکان زائرین در مریوان با ظرفیت 450 نفر، بانه با ظرفیت 400 نفر، دریاچه زریبار با 450 نفر، مریوان با ظرفیت 380 نفر و همچنین بیمارستان ورودی شهر مریوان با 800 نفر است.
سردار سليماني همچنين اظهار كرد: تعداد زائرین مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب در بازه زمانی سال 90 تا ماه‌های ابتدایی 91 در مجموع 598 هزار و 760 نفر بود که این تعداد به تفکیک در استان کرمانشاه 307 هزار و 383 نفر، استان ایلام،235 هزار و 179 نفر، استان کردستان 50 هزار و 768 نفر، آذربایجان غربی 5430 نفر بودند كه از اول اردیبهشت 90 تا 22 فروردین 91 از اين مناطق بازديد كرده‌اند. 
وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: هزینه اعزام و جابه‌جایی زائران به مناطق غرب و شمالغرب برعهده سپاه‌های استانی است و در زمینه اسکان و تغذیه زائراتن نیز تسهیلاتی درنظر گرفته شده که برعهده مجموعه راهیان نور و گردشگری بسیج است. همچنین در بحث حمل و نقل زائرین نیز شرکت جوان‌سیر ایثار این کار را برعهده دارد.
سردار سليماني مهمترین وجه تمایز برنامه‌های راهیان نور امسال نسبت به سال گذشته را «آموزش علمی راویان بومی و آشنا به مناطق عملیاتی شمالغرب» عنوان و اظهار كرد: حضور پررنگ‌تر مسئولان کشوری و استانی در شمال‌غرب نیز از ديگر ویژگی‌های برنامه‌های امسال راهیان نور است.
وي درباره بازدید از جزایر ابوموسی نيز گفت: از 31 اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه سال جاری 500 نفر از اقشار مختلف استان فارس برای نخستین بار از این جزایر بازدید کرده‌اند.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌ و بسترسازی اسکان زائران برای بازدید از جزایر ابوموسی و جزیره‌های هرمز،هنگام و قشم با توجه به نقش‌آفرینی‌های این مناطق در دوران دفاع مقدس جزو برنامه‌های آینده سازمان اردویی بسیج است.
سردار سلیمانی يادآور شد: طرح جامع راهیان نور با همکاری سپاه پاسداران، سازمان بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و ستاد مرکزی راهیان نور از دو سال پیش در حال تدوین است كه از لحاظ مهندسی فرهنگی زیرساخت‌های لازم، اسکان، یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها در مناطق عملیاتی، امنیت زائرین و... را شامل می‌شود. اين طرح تا نیمه اول امسال آماده می‌شود و برای تصمیم نهایی به ستادکل نیروهای مسلح ارسال خواهد شد.
وی اظهار كرد: باتوجه به اینکه هر ساله با یک رشد صعودی و چشمگیر در اعزام زائرین به مناطق عملیاتی روبه‌رو هستیم، اگر زیرساخت‌های مورد نیاز زائرین بهتر تأمین شود، باز هم با استقبال بیشتر مردم روبه‌رو خواهیم شد، چرا که بسیاری از زائرین خود در امر هزینه‌های کاروان‌ها مشارکت مستقیم دارند. در کل کشور 1700 مدیر کاروان راهیان نور وجود دارد که این افراد پس از شناسایی در هفت مرحله آزمون آنلاین شرکت می‌کنند و دوره‌هایی را توسط استادان مجرب که تجربه مدیریت کاروان‌ دارند، می‌گذرانند. 
سردار سلیمانی گفت: از ضعف‌های راهیان نور، بی‌برنامگی‌ها و اتلاف وقت زائرین در طول بازدید از مناطق عملیاتی است که تلاش می‌کنیم ضمن رفع این کاستی‌ها، مردم تمایل به حضور بیشتری در این مناطق داشته و مثل مراکز زیارتی از جمله مشهد با فراق بال در این مناطق حضور پیدا کنند.







قدرت تسلیحاتی ایران بسیار پیچیده و فوق تصور دشمنان است
سپاه نیوز: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با شاره به شکست توام با خفت و خواری استکبار در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، گفت: قدرت علمی و تسلیحاتی ما بسیار پیچیده و بالا بوده و فوق تصور دشمنان است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه صمیمانه با 3000 نفر از دانشجویان بسیجی دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: همانگونه که نسل‌های قبلی انقلاب در گذرگاه‌های سخت خوش درخشیدند، نسل فعلی نیز بایستی با درک زمان و اقتضائات روز حرکت کرده و متناسب با جنگ فرهنگی و اقتصادی؛ همچون دفاع مقدس، دشمن را مرعوب خویش کند.

نقدی با شاره به شکست توام با خفت و خواری استکبار در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، تصریح کرد: قدرت علمی و تسلیحاتی ما بسیار پیچیده و بالا بوده و فوق تصور دشمنان است.

وی به خبر پراکنی و نشر فحشا و فساد توسط یکصد شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان پرداخت و خاطرنشان کرد: آمریکا با استقرار در افغانستان، تولید مواد مخدّر را به سرعت افزایش داده و با ایجاد کارخانجات مشروبات الکلی در کشورهای همسایه و عرضه آن با نازل‌ترین قیمت، قصد انحراف جوانان ما را دارد که در این مسیر، رسالت نسل جوانان انقلابی بسیار خطیر و مهم است.

وی، جنگ امروز را رویارویی مستقیم تمام جبهه استکبار با ایران اسلامی دانست و ادامه داد: مهمترین تکلیف ما در جنگ نرم امر به معروف و نهی از منکر به شیوه ایجابی است و رزمنده جبهه فرهنگی باید اسیرشدگان را در فکر، اندیشه و اخلاق از چنگال دشمن نجات بخشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بحث امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در اجرای این فریضه الهی، سختی و صلابت و تیزی تیغ برنده ما به سمت دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی است و در مواجهه با اسیرشدگان یعنی دختران و پسران به انحراف کشیده شده با مهربانی و محبّت بایستی برخورد کنیم.

وی با انتقاد از محیط دانشگاه در استحاله فکری و فرهنگی دختران و پسران جوان تصریح کرد: آزاد کردن اسیران جنگ نرم اصلی‌ترین کار ما بوده و این جهاد به مراتب برتر از جهاد دفاعی در جنگ تحمیلی است.

نقدی اسلام را دین منطق و آموزه‌های دلنشین مبتنی بر فطرت دانست و بیان کرد: بسیاری از ضدّانقلاب با منطق پولادین ما جذب نظام شده و حتّی بسیاری شان در جبهه اسلام به فیض شهادت نایل آمدند. همانطور که در فتنه 88 بسیاری از غافلین به جبهه انقلاب پیوستند.

نقدی جنگ اقتصادی را جبهه جدید دشمن برای مقابله با نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: درجبهه اقتصادی برای مقابله با دشمن باید کالای داخلی را مصرف کرده و از استفاده هرگونه کالای خارجی صرف نظر کنیم که رسالت امروز دانشجویان نیز فرهنگ سازی در همین زمینه است.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در افطار مسئولین اشاره و تصریح کرد: کار، شرف و عزت است و کارکردن بالاترین ارزش است، حال آنکه متاسفانه شاهدیم روستائیان که روزی مظهر تولید بودند امروز برخی محصولات را از شهر خریداری می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش پایانی سخنان خویش با تبیین واژه اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی پیدا کردن راهکارهای جدید و بومی برای قطع وابستگی‌ها و رسیدن به خودکفایی اقتصاد، راهکارهای جدید و بومی برای قطع وابستگی ها و رسیدن به خودکفایی. اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از تمام ظرفیت ها و استعدادها که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

در این نشست جمعی از دانشجویان بسیجی خواهر و برادر پیرامون موضوعات روز جامعه و مسایل گوناگون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی صحبت کردند. 
انتهای خبر/01
     
شناسه :  3dae3e40-fe99-4ad1-8434-b3115166bf8d  

    اخبارو تصاویرمرتبط

  قدرت تسلیحاتی ایران بسیار پیچیده و فوق تصور دشمنان است 
  ولایت بالاترین سرمایه و ثروت ما است 
  اساس نظام بهداشت و درمان ما بر محور اسلام نیست 
  مشاركت يك ميليون نفر در عرصه‌هاي سازندگي 
  پايگاه هاي بسيج خط مقدم مبارزه دفاع در برابر تهاجم فرهنگي است 
  تشكيل سازمان بسيج مهندسين فناوري اطلاعات و ارتباطات 
  راه كسب بصيرت و پيروزي بر فتنه ها، رعايت تقواي الهي و تمسك به ولايت است 
  امروز ايران هدايتگر بخش وسيعي از جامعه بشري شده است 
  امروز يگانه راه‌ رهايي بخش در برابر بشر، اسلام است 
  انقلاب ايران، مادر انقلاب‌‌هاي آزاديخواهانه جهان است 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب