درباره وبلاگ
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 143143
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 152
تعداد آنلاین : 1

خبر گزاری ((پایگاه))

سایت رسمی امام خمینی

سایت رسمی مقام معظم رهبری

سایت رسمی آیت الله هامشمی رفسنجانی

سایت رسمی سید حسن خمینی

این صفحه را به اشتراک بگذارید
paygah,news

 دانشمندان دانشگاه وستمینستر انگلستان در این پژوهش در مصاحبه با ۸۰ مرد سفیدپوست و لاغر، تعدادی عکس زنان با جثه‌های مختلف را به آن‌ها نشان دادند و از این افراد خواستند گزینه‌های مطلوب برای ازدواج را معرفی کنند.

 

 

نتایج نشان داد که مردان استرسی زنان چاق را برای ازدواج مناسب دیدند.

دانشمندان بر این باورند هنگامی که فردی دارای استرسی ناشی از یک محیط تهدیدکننده است، به سمت اشخاصی جذب می‌شود که جثه‌ آن‌ها نشان‌دهنده بلوغشان باشد زیرا این امر حس امنیت را به ارمغان می‌آورد.

با این حال برخی بر این باورند که نمونه موردی به کار رفته در این مطالعه نماینده نوع انسان‌ها نیست زیرا این افراد جوان بوده و در یک سیستم اجتماعی پیچیده خاص زندگی می‌کنند و این که استراتژی‌های معقول برای زندگی در یک سیستم اجتماعی لزوماً در سیستم دیگری کارساز نیستند.



همین چند روز پیش بود که دیوان عدالت اداری حکم برکناری سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد.حکمی بدون برگشت و غیر قابل فرجام خواهی. اما بلافاصله دولتی ها اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر دادند تا رای دیوان را دور بزنند و سعید مرتضوی را در سمت خود به هر نحو ممکن ابقا کنند.

مرتضوی فاقد صلاحیت برای ادامه کاردر تامین اجتماعی است

 همین چند روز پیش بود که دیوان عدالت اداری حکم برکناری سعید مرتضوی از ریاست سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد.حکمی بدون برگشت و غیر قابل فرجام خواهی. 

اما بلافاصله دولتی ها اساسنامه تامین اجتماعی را تغییر دادند تا رای دیوان را دور بزنند و سعید مرتضوی را در سمت خود به هر نحو ممکن ابقا کنند. 

درهمان روزها بود که عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دادستان تهران باید تصرف مرتضوی در اموال عمومی را تعقیب کند گفت: دولت صلاحیت اصلاح قانون مجلس را ندارد و مجلس و دیوان عدالت اداری بر اساس قانون می توانند مصوبه دولت در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی را ابطال کنند. 
محمد دهقان در اعتراض به ابقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی گفت: تعجب می کنم برخی دولتمردان که به مسئله اصلی کشور توجهی ندارند، وقت و اعتبار خود را صرف کارهایی می کنند که ضرورت و اولویتی در کشور ندارد. 

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان اجرایی امروز باید به فکر حل گرانی ها و نوسانات بازار ارز باشند اما گویا تلاش آنها در راستای مسائلی است که اولویت و اهمیت بالایی ندارد. 

وی در گفتگو با مهر ادامه داد: این افراد بدون توجه به افکار عمومی ، کارشناسان و حقوقدانان کشور خود را محور قانون دانسته و بی محابا قانون را زیر پا می گذارند. 

دهقان با تاکید بر اینکه اساسنامه سازمان تامین اجتماعی یک قانون است تصریح کرد: صندوق تامین اجتماعی در راستای قانون به سازمان تامین اجتماعی تبدیل شود.تا به این ترتیب کار بین دولت و مجلس بر سر ماجرای مرتضوی باز هم بالا بگیرد. 
در همین حین چند تن از نمایندگان مجلس از علی لاریجانی خواستند تا بر طبق قانون اساسی تغییرات اساس نامه را ملغی اعلام کند. 

اما در حالی که هنوز علی لاریجانی پاسخی به این ردخواست نداده است، دیوان عدالت اداری دست به کار شده و با انتشار جوابیه ای فرآیند رای صادر شده درخصوص سعید مرتضوی را تشریح کرده و تاکید کرده: آثار مربوط به این ابطال منتفی شدن حکم مدیریتی چنین فردی است که از آن پس فاقد صلاحیت برای ادامه کار خواهد بود. 

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:
 
درخصوص نقد و یا به تعبیری به چالش کشیدن رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری راجع به انتصاب مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی که در یکی از نشریات و سایت‌های خبری منتشر شد نکاتی جهت تشحیذ اذهان و پاسخ به شبهه افکنی‌ها یادآور می‌شود: 

الف- گفته شده به نظریه اکثریت قاطع کمیسیون تخصصی دیوان مبنی بر عدم صلاحیت دیوان توجهی نشده و این به معنای عدم توجه به نظر تخصصی در خصوص موضوع است. 
در این خصوص باید گفت: 

اولا: کمیسیون های تخصصی به منظور ارائه نظریه مشورتی در پرونده های هیات عمومی و نیز بررسی موضوعات مطروحه در شعب تخصصی که به یک موضوع خاص رسیدگی می کنند و هم فکری بین قضات شعبه مربوطه بر اساس رویه مدیریتی جهت تخصصی نمودن رسیدگی های شعب صورت گرفته است و مبنای تشکیل آن بر اساس حکم قانون و تکلیف ناشی از قانون نبوده است و لیکن به دلیل اینکه کارایی کمیسیون های تخصصی در ارائه نظریه مشورتی جهت تسریع در رسیدگی مفید بوده است. 

قانونگذار در بند (ل) ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دیوان عدالت اداری را مکلف به افزایش دقت و سرعت رسیدگی و کاهش زمان دادرسی از طریق تقویت کمیسیون های تخصصی و ... کرده است و در قانون مذکور حدود وظایف و اختیارات کمیسیون‌های تخصصی مشخص نشده است و صرفاً‌ به منظور بررسی و ارائه نظریه مشورتی در جهت کاهش زمان دادرسی و افزایش دقت در رسیدگی و براساس رویه مدیریتی اقدام به طرح پرونده های هیات عمومی در کمیسیونها بعمل می آید. 

ثانیاً: الزام و تکلیف هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به تبعیت از نظریه کمیسیون تخصصی مستلزم وجود نص قانونی است که در مانحن فیه هیچ حکم قانونی مبنی بر الزام هیأت عمومی به تبعیت از نظریه مشورتی کمیسیون تخصصی تصویب و ابلاغ نشده است کما اینکه طبق ماده ۴۱ قانون دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبات خلاف شرع هیأت عمومی به موجب حکم قانونگذار مکلف به تبعیت از نظر شورای نگهبان گردیده است. 

ثالثاً: نظریات مشورتی که از ناحیه مراجع مربوطه صادر می شود هیچ گاه جنبه الزام آور ندارد مانند: نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه که توسط قضات پر سابقه و مجرب قوه قضاییه صادر و اعلام می شود ولی برای محاکم و دادگاه‌ها ایجاد الزام و تکلیف در تبعیت از نظریات مذکور وجود ندارد. 

رابعاً: ممکن است گفته شود که نظریه قضات کمیسیون تخصصی نسبت به نظریات سایر قضات رجحان و برتری دارد که در پاسخ باید گفت دلیل برتری و رجحان یک نظر منوط به وجود نص قانونی است و در این خصوص قانونی وجود ندارد و از سوی دیگر نظر مجموعه قضاتی که در هیأت عمومی حضور دارند، به اعتبار تجمیع عقول و اندیشه های گوناگون به صواب نزدیکتر است. 

خامساً: روال کار در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بر عدم الزام به پذیرش نظریه های کمیسیون تخصصی می باشد و مکرراً اتفاق افتاده است که کمیسیون تخصصی و یا مشاوران رییس دیوان نظر خود را در خصوص موضوعی اعلام کرده‌اند ولی هیأت عمومی پس از بحث و تبادل نظر بر خلاف نظریه کمیسیون تخصصی و مشاوران رای داده و هیچ گاه مورد ایراد قرار نگرفته است. 

ب- گفته شده رویه گذشته دیوان در موارد مشابه (دو مدیر عامل قبلی صندوق) نشان دهنده صحت نظر کمیسیون تخصصی می باشد زیرا در هردو این شکایت ها دیوان با قرار رد شکایت خود را واجد صلاحیت ندانسته . 

در این خصوص باید متذکر شد: 




ادامه مطلب ...




یک شنبه 27 / 5 / 1391برچسب:بروس,لي,و,ليالي,سياه,سياهان, :: 1:19 ::  نويسنده : paygah

 

 از امريكا به عنوان سرزميني ياد مي‌شود كه تنها واژه زير‌نويس آن فراموشي است. سعادت ايالات متحده امريكا اين است كه در اين كشور از فيلم‌هاي خارجي و غير‌امريكايي استقبال خوبي نمي‌شود اما هنوز يك ژانر خاص بارقه‌هاي اميد را براي موفقيت فيلم‌هاي خارجي در امريكا روشن نگه داشته است. در قبرستاني كه فيلم‌هاي خارجي در آن زير خروارها خاك مدفون شده و روي سنگ قبرشان گيشه فراموش شده حك مي‌شود، هنوز مخاطبان امريكايي پيدا مي‌شوند كه به ژانر رزم و فيلم‌هاي شرق آسيايي وفادار باشند. سياهپوستان امريكايي از فيلم پنج انگشت مرگ سال ۱۹۷۳ به عنوان اولين فيلم كونگ فويي كه از سوي يك شركت شاخص توزيع‌كننده فيلم در امريكا پخش شد، تاكنون قاطعانه پاي فيلم‌هاي رزمي شرق آسيايي ايستاده‌اند، درست مانند ستاره‌هاي خشمگين تابع بروس لي، ستاره كونگ فوكار چيني كه براي سيفو خود مبارزه مي‌كنند. 

سارا سرور


لي و ليالي سياه سياهان
مستند جديد «من بروس‌لي هستم»، نشان مي‌دهد سياهپوستان امريكايي از دير باز علاقه زيادي به تماشاي فيلم‌هاي هنرهاي رزمي شرقي داشته‌اند. اين مستند از عشق جامعه امريكاييان آفريقايي به ستاره فيلم‌هاي هنر رزمي شرق آسيا سخن مي‌گويد: جيمز شاموس، تهيه‌كننده و نويسنده‌اي كه آثاري از او چون «خيزش ببر» و «اژدهاي پنهان» توانست به خوبي جاي خود را در دل سياهپوستان امريكايي باز كند، مي‌گويد: مسائل ميان فرهنگي در محلات سياهپوست‌نشين امريكايي مدت‌هاست كه رواج دارد، مثلاً بروس‌لي كه احتمالاً در دهه ۷۰ ميلادي بزرگ‌ترين ستاره امريكايي – آفريقايي بوده است، همچنان در ياد و خاطره اين قشر از مخاطبانش زنده است و اين فرهنگ كماكان ادامه دارد. 
اين احتمالاً همه آن چيزي است كه در مستند جديد من بروس‌لي هستم، نمايش داده مي‌شود؛ مستندي كه تحليلگرش در آن عمق ريشه محبوبيت بروس‌لي نزد جامعه سياهان را به تصوير مي‌كشاند. دلايل مختلفي براي محبوبيت بروس‌لي نزد جامعه سياهان وجود دارد. در دهه ۷۰ ميلادي، لي از نادر ستاره‌هاي غيرسفيد‌پوست پيشرو در فيلم‌هاي رزمي بود و در نقش‌هايش هم واقعاً خوب ظاهر مي‌شد. چهار فيلمي كه بروس‌لي در آن ايفاي نقش كرده بود به جمع تصاوير دنيايي پيوستند كه در آن شرارت متخلفان اعم از اربابان مواد مخدر، امپرياليست‌هاي ژاپني يا شبه باندهاي شرور به واسطه قدرت‌هاي پشت پرده منبع شرارت تغذيه مي‌شدند. حالا مي‌توان تا حدودي حدس زد كه چرا مرام و منش بروس‌لي و اعتماد به نفس بحقش براي مخاطبان سياهپوستي كه طاقتشان از نقض حقوق مدني خود در آن دوران به تنگ آمده بود، خوشايند بوده است؛ سياهاني كه گاه همچنان در معرض پيشداوري‌ها و تعصبات بي‌معناي سفيدپوستان غربي قرار مي‌گيرند. 

اكثر فيلم‌هاي رزمي همچون بلكسپلوتيشن، تمي تخيلي توأم با موضوعي انتقامجويانه دارند. در واقع تا پيش از بلكسپلوتيشن به غير از آثاري چون ملينا، كمربند سياه جونز، كلئوپاترا جونز و كازينو طلايي اين دو ژانر كمتر با يكديگر تداخل پيدا كرده بودند. در سال ۱۹۷۳ مخاطبان امريكايي از همه نژادها با استقبالي بي‌نظير از شش فيلم كونگ فويي محصول هنگ كنگ اين آثار خارجي را در رده‌هاي اول پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينمايي آن دوران قرار دادند اما بعدها و پس از كمرنگ شدن ميل و رغبت امريكايي‌ها به فيلم‌هاي رزمي شرق آسيايي، هنوز جامعه سياهپوستان امريكايي بودند كه مشعل اين ژانر فروكش كرده را روشن نگه داشتند. 

سونديتا كيتا چا جوا در مقاله‌اي با عنوان مخاطبان سياه، بلكسپلوتيشن، فيلم‌هاي كونگ فويي و جدال با مردان سفيد سلولي مي‌نويسد: فيلم‌هاي رزمي شرق آسيايي از جنبش گروهي تحت عنوان قدرت سياه متنفع شد. قدرت سياه راه را براي توسعه ايدئولوژي‌هاي مشترك ميان پان آفريقانيسم و ساير انجمن‌هاي مدافع حقوق سياهان در سرتاسر جهان هموار كرد؛ ايدئولوژي‌هايي كه بر سر همبستگي جهاني ميان مردماني كه از سركوب نژادي رنج مي‌برند، گفتمان مي‌كنند و درست در همان زمان بود كه امريكا در تقابل با شرق دور قرار گرفت. چا جوا مي‌نويسد: بخش اعظمي از جمعيت سياهان امريكا نه تنها مخالف جنگ ويتنام بودند بلكه آرزوي پيروزي ويتنام عليه امريكا را در سر مي‌پروراندند و چين و تمام متعلقات و موضوعات مرتبط با چين نيز نزد آفريقايي- امريكايي‌ها از محبوبيت بسياري برخوردار بود. 

اين نوع همبستگي ميان آفريقا و چين اكنون به پيامدهاي مهم و جدي ژئوپلتيكي ميان دو كشور انجاميده و جالب است كه سلايق سينمايي آفريقايي- امريكايي‌ها همچنان به روال ۴۰ سال پيش و استقبال عظيمشان از سينماي شرق دور باقي است. يك‌سوم ۲۵ فيلمي كه در صدر موفق‌ترين فيلم‌هاي خارجي قرار گرفته‌اند، مردان چشم‌بادامي آسيايي را به نمايش مي‌گذارند كه در تلاش براي كشف نقطه ضعف رقيب و شكست او هستند. آثاري چون «ببر خيزان»، «اژدهاي پنهان»، «قهرمان»، «جت لي بي‌باك»، «فشار كونگ فو»، «ميمون آهني»، «محافظ» و «خانه خنجرهاي پرنده» از جمله اين فيلم‌ها هستند. برخي گمان مي‌كنند كه هزاره احياي كونگ فو با ساخت فيلم‌هايي چون بت من در راه است و ژانر هنرهاي رزمي در راه موفقيت دهه‌هاي پيش است اما از سوي ديگر با استقبال از تريلر جديدي فيلم‌هايي چون مرد RZA و مشت‌هاي آهنينش يا فيلم حمله كه به جاي قهرمان كونگ فوكار، ابرقهرمانان افسانه‌اي را به سينماها مي‌فرستند، احتمال شكسته شدن قلب رزم و كونگ‌فو وجود دارد اما مستند «من بروس‌لي هستم» از پنج‌شنبه گذشته روانه سينماهاي سطح امريكا شده است تا شايد بتواند باز هم روحي تازه را بر اين ژانر مرده بدمد. 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب